Skolekorps

Kornett

Møllergata skoles musikkorps ble stiftet i 1901 og er Norges eldste skolekorps. Ja, for det var her det begynte. William Farre het mannen som startet det hele. Og i dag, over 100 år senere, er det skolekorps over hele landet, og i mange andre land. Men det var altså her på Møllergata skole det begynte!

Etter noen år med dårlig oppslutning ble det gjort noen spede oppbygningsforsøk i løpet av 90-tallet. I september 2000 besto korpset av kun en musikant - en trommeslager. Høsten 2000 ble korpset restartet av Sissel Larsen som landets første multikulturelle skolekorps, og 17. Mai 2001 marsjerte 63 musikanter fra 21 forskjellige nasjoner foran Møllergata skole opp Karl Johan.

Korpset tar opp nye aspiranter hvert år, og her får de den første opplæringen. Etter hvert blir man med i Juniorkorpset, og senere i Hovedkorpset.

Ta kontakt med:

Ole Magnus Ekeberg
Tlf. 97916635
Lysbryter4@gmail.com

Bli med i korpset! Alle er velkomne!

Ole Magnus Ekeberg

Lysbryter4@gmail.com